04 november 2005

 
I forlængelse af mit arbejde med test af annoncer deltog jeg på et morgenmøde hos mediebureauet Outrider. På mødet gennemførte jeg en live eyetracking annoncetest med publikum.

Vi bliver eksponeret for et væld af reklamer i løbet af en almindelig hverdag – hver annonce bliver muligvis betragtet 1-2 sekunder, men et af de spørgsmål der presser sig på er, hvorvidt målgruppen rent faktisk ser annoncen og såfremt det er tilfældet – hvor kigger de så i annoncen…Bliver virksomhedslogoet set, bør der ændres i annoncen, så fokus ændres eller fungerer den optimalt som den er ? Dette kan udføres på alle former for annonceaktiviteter både on- og offline.



Se feks. billedet ovenfor, som er et eksempel fra en kampagne, der har kørt på et internetsite. Det er en såkaldt heatmap, der fortæller hvor fokusgruppen har haft deres øjne henne på websiden. Dette kan anvendes til enten at optimere internetsiden eller annoncen så den modtager mere opmærksomhed.

Comments: Send en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?