15 juni 2006

 
Den første eyetracking analyse af bande reklamer i tv-transmiterede sportskampe er blevet udarbejdet i forbindelsen med slutspillet i håndboldligaen. Analysen af udarbejdet af freelanceNET for TV2 reklame. TV2 Reklame sælger bl.a. deres Sport Marketing produkter til kendte brands som Statoil, Toms, Albani etc.


Billedet viser, hvorledes en seer læser sloganet på FOKUS' bandereklame. Det er første gang, man rent faktisk har målt hvad seerne lægger mærke til, når de ser en håndboldkamp på tv. Det blev desuden undersøgt, hvilke brands seerne selv kunne huske efter kampen, og dette blev holdt op imod målingerne fra eyetrackeren. Det var dermed muligt at se hvilke bandereklamer, der fungerede bedst, samt at analysere årsagen til dette.

Analysen viste bl.a. at der var stærke synergi effekter forbundet med at have flere reklame positioner i kampen. Erindringen af brands, som eksempelvis var repræsenteret på både gulv og langsidens bande var langt højere end den procentvise andel af fikseringer i alt.

Yderligere information fås ved henvendelse til sune@freelancenet.dk

Comments: Send en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?